ZNAČILNOSTI IN ELEMENTI MONTESSORI OKOLJA:
SVOBODA
ki pomeni dopustitev staršev oz. odraslih, da otrok raziskuje, da doživlja vse kar je v okolju. Tudi pohištvo in materiali morajo biti narejeni in postavljeni tako, da bodo otroku dostopni in uporabni. Otrok naj bo v okolju svoboden, samostojen, vodi naj ga volja do dela.
STRUKTURA IN RED
Montessori okolje je urejeno tako, da ima vsaka stvar svoje mesto. Otrok je zelo dovzeten za red in skrb za materiale. Oba pa mu pomagata, da pridobi svoj občutek za ureditev. Materiali so dosledno urejeni po skupini in zaporedju glede na težavnost. Vse v okolju je je položeno na določeno mesto z namenom, zato naj otroka nihče ne moti, naj ne prekinja njegovega dela.
REALNOST IN NARAVA
Maria Montessori poudarja naravne materiale in naravne situacije, s pomočjo katerih otrok spoznava svet v katerem živi. Naravni materiali, kot so les in naravna vlakna naj imajo prednost pred plastičnimi predmeti. Vaze, slike, krožniki, kozarci naj bodo iz stekla...., tako otroku že zelo zgodaj privzgojimo razumevanje in odnos do lastnine. Ker majhen otrok poskuša urediti in razumeti svet in okolje mu ponudimo resnična izkustva. Tudi pri izbiri pravljic, zgodb moramo biti pozorni na realne situacije, saj medvedje, zajci in želve ne govorijo.
LEPOTA IN VZDUŠJE
Otrok naj bo izpostavljen lepemu in preprostemu okolju, ki naj vsebuje kakovostne, preproste materiale. V prostoru naj bo vse mikavno pripravljeno.
MONTESSORI MATERIALI
Pripravljeno Montessori okolje naj obsega materiale, ki otroku dajo razlog za dejavnost oz. motivacijo ter ga spodbujajo k cilju,k iskanju rešitve. Materiali pa morajo biti tudi skrbo izbrani oz. v skladu z otrokovimi sposobnostmi saj bo le tako ob rešitvi lahko občutil samozavest oz. uspeh. Kriteriji pa so sledeči izolacija težavnosti, od preprostega k zapletenemu, od konkretnega k abstraktnemu in pa tudi učenje. Materiali morajo biti privlačni in dovršeni, tako lahko ima otrok vse, kar potrebuje pri roki in da lahko dokonča delo. Posebej pa se lahko izpostavi tudi kontrola napake pri materialih, ki otroku pomagajo, da se uči iz lastnih napak oz. izkušenj. Zanimivo pa je tudi dejstvo, da je v pripravljenem okolju potreben le en določen material saj se na ta način otroci naučijo počakati kar pa je pogosto tudi v realnem svetu.
RAZVOJ ŽIVLJENJA V SKUPNOSTI
Poseben pomen je M. Montessori opredelila socialnim odnosom, ki so v prvi meri svobodni. Odrasli naj posreduje le v primeru, ko je ogrožena varnost. Poudarila pa je tudi pomen skupinskih dejavnosti in sicer dejavnosti na črti. Ena izmed teh je tudi igra tišine, ki je v realnem življenju med drugim včasih tudi prisotna oz. potrebna.