V Hiši mavričnih otrok združujemo MONTESSORI in GOZDNO pedagogiko v soustvarjalno raven življenja in s tem ponujamo otrokom odmik od današnje standardizirane vzgoje in poučevanja. Sledimo Montessori filozofiji življenja in se zavedamo, da Montessori ni modna muha, ampak način življenja! Otroci in narava potrebujejo drug drugega, da se v polnosti razvijajo. Pri doseganju ciljev upoštevamo otrokove naravne značilnosti in potrebe odraščanja: gibanje, iskanje izzivov, ki so potrebni za razvoj nevrološkega sistema, svoboda, prosta igra, gradnja socialnih odnosov … To je poučevanje, ki prinaša nove priložnosti, več avtonomije, vseživljenjsko učenje, raziskovanje, odkrivanje bogastva virov, samozavest, samozaupanje, ustvarjalnost in pozitivno klimo. Vse našteto velja tako za pedagoške delavce kot otroke.

 

Dr. Montessori je trdno verjela, da je učenje v naravi del učnega procesa otroka, saj je človek bitje narave in se le z bivanjem, igro, učenjem nauči temeljnih sposobnosti in razumevanja lastnega bitja, spoštovanja sebe in okolja. Pravzaprav je naravno okolje, gozd le podaljšek učilnice, kar pomeni, da se vsa znanja, pridobljena v učilnici zlahka preverijo in nadgradijo v naravnem okolju, gozdu, na jasi…. Učilnica bi pravzaprav morala dopolnjevati znanje, pridobljeno v naravi in ne obratno.

Nihče drug ni tak spontani opazovalec narave, kot otrok!« ~ Dr. Montessori

 

Otrok zunaj učilnice pridobiva temeljne senzorne izkušnje, saj le zunaj lahko doživi hladno in toplo, mokro in suho, temno in svetlo, gladko, hrapavo in vse vmesne odtenke. V notranjih prostorih so te izkušnje okrnjene, saj so prostori prilagojeni udobnemu in prijetno toplemu  ter suhemu bivanju brez vogalov, umazanije in močne svetlobe in svežih naravnih vonjav.

V naravi se vse vrti okoli 5-ih elementov (ogenj, voda, zemlja, zrak in kovina). Tudi človek ima 5 čutil (sluh, vonj, tip, vid in okus), ki tvorijo harmonijo zaznav.  In če želimo ustvarit harmonijo telesa in v polnosti okušati in spoznavati svet, na katerega se vsakdo od nas nekega dne popolnoma samostojno poda, je potrebno zagotoviti otrokom, da le-tega (svet) v harmoniji in vseh spektrih tudi spozna. Tako otrok v polnosti okusi naravo (govorim o gozdu, travniku, jasi, potočku…) in preko takih senzornih izkušenj pridobiva znanja o geografiji, biologiji, zoologiji in vseh ostalih temeljnih znanjih sveta.

 

V našem zasebnem varstvu smo začeli z obiski gozda že pred 4imi leti (leta 2013). Takrat smo se v gozd podali vsaj 1x na teden in ugotovili, kaj vse nam narava lahko nudi in kaj vse se naučimo v času, ko smo zunaj. Obiske gozda smo podaljševali in ga obiskovali vedno pogosteje, letos (2017) pa organizirali tudi piknike, popoldanski počitek na jasi, raziskovanje potočka, našli pa smo tudi hišico, ki smo jo takoj posvojili in k njej zahajamo skoraj vsak dan v skoraj vsakem vremenu. Kljub začetnim pomislekom glede zagotavljanja varnosti v gozdu in zdravja otrok smo spoznali, da ponuja gozd otrokom ogromno znanja in spoznanj za vseživljenjsko učenje. Spodbujamo gibanje in si prizadevamo, da otroci preživijo veliko časa v naravi v vseh letnih časih. Otroke vodimo v gozd in v naravo v Guncljah, kjer imamo veliko možnosti za raziskovanje različnih naravnih struktur (gozd, potok, jasa, travnik, hrib… in jim omogočamo svobodno gibanje ter raziskovanje skozi igro. Ugotavljamo, da so otroci veliko samostojnejši, bolj spretni, samozavestni, vedo kje so njihove meje, so bolj sproščeni, zdravi in boljši v gradnji medsebojnih odnosov.

Copyright HIŠA MAVRIČNIH OTROK Daša Rožman s.p. © 2018. Vse pravice pridržane. Avtor strani Enter Point  O piškotkih na spletni strani