Sem Daša Rožman, mama dvema nadobudnima Škratoma, ki sta sedaj že najstnika in sta me zbudila iz cone udobja ter mi pokazala, da je narava njun pravi dom. Pravzaprav sta prav onadva odgovorna za mojo pot nazaj k naravi oziroma nazaj k sebi.

Po izobrazbi sem diplomirana vzgojiteljica predšolskih otrok in diplomirana Montessori pedagoginja za starost 0-3leta in 3-6let, od decembra leta 2023 tudi študentka telesne psihoterapije na IPD centru podružnice v Ljubljani
Moja samostojna poklicna pot se je začela z rojstvom prvega rojenca, ko sem spoznala, da v naravi enostavno oživi in da ga zanima vse prej, kot klasične igrače. Zanimalo ga je življenje. Ves čas se je z veseljem vključeval v moja opravila in v njih užival. Tako sem nekega poletnega dne spoznala Montessori pedagogiko (in diplomirala najprej za starost 0-3leta, nato še za starost 3-6let), ki mi je poglobila znanje in zavedanje, kdo otrok je in kaj potrebuje za svoj celostni razvoj. Ker je imel sin v tem času velike zdravstvene težave, smo veliko raziskovali in se učili o naravni poti do zdravja. Tako so nastali temelji za bolj zdravo prehrano.

Mojo pot je še bolj poglobila hčerkica, ki me je počasi, korak za korakom vodila še globlje  k naravi, naravnemu razvoju in naravnim pristopom k celostnem zdravju , poglobila sem  znanja o celostnem prehranjevanju, začeli smo vedno pogosteje obiskovati gozd, ranč in kmetije.  Tako sem v očeh otrok prepoznala tisto posebno iskrico, ki ji pravimo zaljubljenost v naravo, odkrivanje, učenje, vedoželjnost in še marsikaj. Ko je hčerko, ki je takrat kot leto in pol stara, bosa tacala po vrtu in si trgala rastline in jih jedla, z žarom v očeh opazovala moja babi in rekla: "ona sploh ne rabi druge hrane, rabi samo vrt, poglej, kako uživa, ona bi tukaj brez vsega preživela!" Takrat sem se zamislila.....kaj je zares pomembno? Kakšne vrednote si želimo predati svojim rojencem?


Velik smisel oz poglobitev svojega dela sem našla tudi v plesni vzgoji, ki sem jo v svojem diplomskem delu združila z Montessori pedagogiko. Nastala je diplomska naloga z naslovom Elementi plesne vzgoje kot temelj razumevanja sebe, s katerim sem pokazala pomembnost dela na sebi.

 Tako smo sledili novim znanjem in osebnim spoznanjem, predvsem pa srcu in leta 2013 našli čudovito hišico v naselju ob robu gozda, kjer smo začeli soustvarjati skupnost Hiše mavričnih otrok. Tako je prišel dan, ko sva se s partnerjem pripeljala v čudovito naselje Gunclje (Šentvid, malo naprej od trgovine Merkur), zelo blizu skakalnic in smučišča Poseka, kjer so doma čudovit gozd, polno jas, potočkov, hribčkov in vsega, kar narava premore. Velika, marelična hiša z velikimi okni in velikim vrtom, pravzaprav na robu gozda, naju je preprosto očarala. Našla sva vse, kar sva si želela za vse škratke in njihove starše, ki bodo hodi soustvarjat k nam. Tako sedaj tukaj spoznavamo kdo Smo, kaj zmoremo in kje se še rabimo okrepiti. Ta znanja so pravo bogastvo, zato so postali temelj našega delovanja v naši hiški. Otroci/znanstveniki pri nas pomagajo soustvarjati življenje na vseh področjih.  ❤

Tako združujemo elemente Montessori pedagogike, gozdne pedagogike in še marsikaj, večkrat pa se nam pridružujejo tudi šolarji. Otroci imajo vsakodnevno možnost raziskovanja narave na sebi lasten način. Ni lepšega kot deževen dan, ko že zjutraj čakajo, da gremo na tobogan, ki je moker res spolzek, se posebej v dežnih hlačah, še lepše se je spustiti po skakalnici, ali pa z lopato po mokrem bregu tudi če ni snega. V gozdu smo si uredili hišico in jo obiskujemo, imamo prostor kjer lahko kurimo ogenj, postavimo šotore, viseče mreže in skačemo po potoku, ki teče po gozdni poti. Skratka neskončne možnosti, ki spodbujajo naravno vedoželjnost in vseživljenjsko učenje v naravnih pogojih po vzgibu otroka in njegovih osebnih nagnjenj. Naravne tobogane (strmina hriba), stopnice, vse, kar otroci potrebujejo za svoj celostni razvoj, najdemo v naravi in izkoristimo za svoj maksimalni razvoj. Pa da ne bo pomote, tudi kolesarjenje, rolanje......in ostale reči pridejo na vrsto.  Predvsem pa sledimo otrokom in njihovemu razvoju ter gibanju in bivanju v naravi, imamo tudi sadno-zelenjavni vrt, na katerem si sami pridelamo nekaj hrane in se ob enem v naravnem okolju učimo razvojnega kroga rastlin in seveda tudi živali. Poleg vsega se nam lahko pri raziskovanju pridruži vsakdo, saj imamo dovolj prostora in možnosti za spontano spoznavanje življenja in vseh njegovih kvalitet.

Moje delo se je tako prepletlo še z globljo vsebino življenja, z gozdom in vsem, kar nam le-ta ponuja. Vse znanje, ki ga je človeštvo pridobilo, pravzaprav izhaja iz narave in vse, kar potrebuje otrok za svoj zdrav in celostni razvoj, se skriva v njej, le dovoliti si ga moramo najti.

A ker je sprememba edina stalnica v našem življenju, je prišel čas za selitev. tako smo se v juliju leta 2022 preselili v čudovito hišico na manjši jasi ob robu gozdička, kjer soustvarjamo svojo zgodbo na še bolj poglobljen način. Raziskujemo okolico, spoznavamo vse, kar nas zanima, v bližnjem potočku smo našli tudi prvo človeško ribico na tem področju, spoznali in prepoznali tudi vse njene sorodnike, zato skrbimo in pomagamo pri ozaveščanju pomembnosti ohranjanja čistega okolja ter čiste pitne vode.

In vsak dan se sprašujem, kaj vse še lahko ustvarimo skupaj in kakšne veličastne dogodivščine nas še čakajo?

Daša

 

 

Copyright HIŠA MAVRIČNIH OTROK Daša Rožman s.p. © 2018. Vse pravice pridržane. Avtor strani Enter Point Slovenija  O piškotkih na spletni strani