»OTROCI SO ME VSEGA NAUČILI!« (M.Montessori)

V začetku Maria Montessori ni imela nobene metode. Z opazovanjem je prišla do treh glavnih značilnosti


Vse tri komponente morajo delovati skupaj in enotno. Če okolje v katerem otrok odrašča ni pripravljeno, lahko izgubimo vse njegove potenciale.


Kaj vse vpliva na odraščanje, na razvoj otroka?

  • okolje (mesto, podeželje, vas)
  • družina; razširjena družina (extended family) – starši, stari starši (medgeneracijski odnos), bratje in sestre;
  • življenje z vrstniki – dobra ali slaba pota (droge, alkohol)
  • način vzgoje – preveč zaščitniški starši; pogled staršev na življenje (ti dajo polet/strah pred odgovornostmi)
  • jezik
  • družinske vrednote
  • šola – učitelji; odnos do šole po prvih izkušnjah
  • narava, živali – velikokrat prevladuje mnenje drugih, če so lepe/grde;
  • nesreče, tragedije – otroci, ki ostanejo brez staršev


Stališča Montessori vzgoje

  • Otroke moramo spoštovati kot drugačne od odraslih in kot posameznike, ki se med seboj razlikujejo.
  • Otrok ima nenavadno občutljivost in duševne zmožnosti za učenje iz okolice, ki so drugačne od odraslega tako po kakovosti, kakor po kapaciteti (»srkajoči um«)
  • Prvih šest let je najbolj pomembnih za razvoj.
  • Nezavedno učenje se postopoma spreminja v zavedno.
  • Otrok ima globoko ljubezen in potrebo po smislu.
  • »Pomagaj mi, da naredim sam.«

Copyright HIŠA MAVRIČNIH OTROK Daša Rožman s.p. © 2018. Vse pravice pridržane. Avtor strani Enter Point Slovenija  O piškotkih na spletni strani